un viatge sense mapes

Crònica d’una ‘anti-tot’ el vespre del clàssic

Posted in Esports by Lourdes G. on 29 Novembre 2010

A tres quarts menys cinc de vuit, baixo la brossa. Un paraigües del Barça davant dels meus nassos m’avisa de dues coses: està plovent, i avui és el dia del clàssic. Llenço la bossa al contenidor i em poso els auriculars de la ràdio. A RAC1, diuen que les portes del camp ja s’han obert. Camino per l’Avinguda Madrid, paral·lela a l’estadi, i m’afegeixo a un nombrós grup de culés. Avui investigaré; mai he estat tan a prop d’un clàssic. A Tarragona, la major aproximació a l’alegria que avui sentiran els aficionats del partit guanyador la recordo quan el Nàstic va guanyar el Real Madrid per un gol a casa. Va ser modest, i immensament eufòric. Aquí a Barcelona, però, tot és ‘a lo grande’.

El grup de culés m’arrossega fins la Travessera de les Corts. Equipats amb ítems identificadors – motxilles blaugrana, abrics impermeables, dessuadores, gorres, botzines, guants, samarretes, banderes, bufandes – els aficionats omplen les voreres, i tinc feina per obrir-me pas.

Els bars rebullen de gent; no hi cap ni una ànima més. Un cartell al bar del costat de casa, escrit amb guix, ja fa hores que anuncia: ‘Todas las mesas llenas para esta noche. Barça – Madrid aquí’. Un jove amb unes quantes cerveses al sistema treu el cap per la porta d’un bar. “¡Vamos a ganar, vamos a ganar!” No sé per què – a aquestes alçades? – em sobta l’ús monopolístic del castellà.

Segueix plovent. Arribo davant de l’estadi; és monumental, s’ha de reconèixer. Per uns moments, puc entendre la bogeria que desperta un partit d’aquesta envergadura. Noto el nerviosisme, però els comentaris que sento per una orella mentre a l’altra segueixo amb la ràdio, són optimistes. “Si plou… Això vol dir que guanyarem! Avui guanyem, tiu!”

A les portes d’entrada al camp, hi predominen càntics amb veus masculines, petards, crits i botzines. Les banderes blaugrana onegen, s’hi cola alguna estelada esporàdica. Autobusos, trànsit i clàxons. Marees de blaus i vermells. Jo m’estic mullant i em pregunto què coi hi faig aquí enmig. Estic en territori hostil – anti-culé, però també anti-madridista fins la medul·la. Si rebés un euro per cada vegada que m’han fet la pregunta maleïda, en tindria prou per pagar el lloguer durant un parell de mesos. “Però tu… avui vas amb el Barça, oi? OI?” I jo què he de dir? Sí, vaig amb el Barça. Només avui. Demà tornaré a amagar-me dins la meva closca tarragonina, callaré quan el Barça guanyi per golejada, i saltaré en petits brincs de joia quan perdi. Però sóc tan catalana com el més català dels aficionats blaugrana, i avui el tema em toca la fibra. És inevitable que s’emboliqui la política pel mig i, després dels resultats electorals (ploro per Catalunya), avui una bona patacada al Madrid és el que toca.

Un parell d’aficionats equipats de cap a peus, acompanyats de noies amb ratlles blaves i vermelles pintades a la cara, m’ensordeixen quan passen pel meu costat cridant “¡ese portugués, hijo puta es!” Mourinho desperta passions.

Silenciosament, pronostico un 2 a 0 a favor del Barça – per què no? – i m’encamino cap a casa. A un quart i cinc minuts de vuit, queda menys d’una hora pel ‘partit del mil·lenni’, a paraules del locutor de la ràdio. No sé si serà el partit del mil·leni, però a mi m’agafa la nostàlgia pels dies del Nàstic a primera, i em rebenta que ara lluiti per la permanència a segona. No passa res, tot va amunt i avall en aquesta vida.

A casa no hi ha ningú, i sospito que els meus companys de pis estan en un bar preparats pel partit. A la meva habitació hi fa escalfor i decideixo que el seguiré des de la TV. Al cap i a la fi, jo no m’hi jugo pas res.

Tagged with: , , , ,

Deixa un comentari

